Heb je een vraag over onze wijnen, verzending of bestellingen? Je vindt hier alle antwoorden op de meest gestelde vragen.
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Bestellen kan eenvoudig via onze winkel in Schoonaarde of door contact op te nemen via telefoon of e-mail. Voor grotere bestellingen of specifieke wijnen helpen we je graag persoonlijk verder.
Is er een minimale bestelhoeveelheid?
We hanteren geen vaste minimumhoeveelheid: zowel kleine als grote bestellingen zijn welkom. Wel zijn er standaard kortingen bij aankoop van 12 dezelfde flessen.
Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Bestellingen kunnen afgehaald worden in onze winkel of geleverd aan huis. Leveringen gebeuren in heel België en Nederland.
Wat zijn de verzendkosten?
Bestellingen met een totaalbedrag van €250 zijn gratis. Indien het totaalbedrag minder is dan rekenen wij €20 aan verzendkosten.
Hoe lang duurt het voor mijn bestelling geleverd wordt?
In de meeste gevallen leveren we binnen enkele werkdagen. Voor uitzonderlijke of speciale wijnen kan de levertermijn iets langer zijn.
Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
Zeker! Je bent altijd welkom om je bestelling af te halen in onze winkel in Schoonaarde, waar je meteen ook een proevertje kan krijgen indien u dit wenst.
Lever je ook buiten België en Nederland?
Voor leveringen buiten België en Nederland bekijken we de mogelijkheden graag samen. Neem hiervoor contact met ons op via wines@cavesdefrance.be
Ik ken weinig van wijn. Kunnen jullie mij helpen kiezen?
Absoluut. Of je nu een doorgewinterde liefhebber bent of voor het eerst wijn koopt: wij begeleiden je graag bij het maken van de juiste keuze.
Geven jullie ook persoonlijk advies?
Ja, in onze winkel in Schoonaarde kan je altijd rekenen op persoonlijk advies. We luisteren naar jouw smaak, gelegenheid en budget en zoeken samen de perfecte wijn.
Kan ik advies krijgen voor wijn bij een diner of feest?
Zeker! Breng gerust je menu mee en wij zoeken er de ideale wijnen bij. Van aperitief tot dessert, wij zorgen voor de perfecte match.
Organiseren jullie ook proeverijen?
Ja, twee keer per jaar organiseren we onze sfeervolle lente- en herfstdegustaties. Daarnaast zijn er regelmatig wijnlessen waar je dieper kan ingaan op smaken, regio’s en combinaties.
Wat als ik een wijn zoek die niet in jullie assortiment zit?
Dan kijken we graag samen of we deze voor jou kunnen bestellen of een gelijkwaardig alternatief kunnen voorstellen.
Wat als jullie wel met de producent werken, maar de wijn niet hebben?
Geen probleem! Neem hier gerust contact op met ons en dan kijken wij wat wij voor u kunnen doen.
Welke betaalmethodes kan ik in de winkel gebruiken?
In onze winkel kan je betalen met Bancontact, kredietkaart of contant.
Kan ik cadeaubonnen met de kaart betalen?
Ja, cadeaubonnen zijn zowel cash als met kaart verkrijgbaar.
Kan ik een factuur krijgen bij een winkelbezoek?
Uiteraard, zowel particulieren als bedrijven ontvangen indien gewenst een factuur bij hun aankoop.
Kan ik een wijn terugbrengen of ruilen?
Ja, ongeopende flessen in de originele verpakking kunnen binnen 14 dagen na aankoop geruild of teruggebracht worden. Breng hiervoor je kasticket of factuur mee.
Worden geopende flessen teruggenomen?
Neen, geopende flessen kunnen we niet terugnemen. Alleen bij duidelijke kwaliteitsproblemen zoeken we samen een oplossing.
Wat als een fles beschadigd is bij levering?
Laat het ons zo snel mogelijk weten (liefst met een foto). We zorgen dan meteen voor een vervanging of terugbetaling.
Kan ik online bestelde wijn retourneren?
Ja, ook voor online bestellingen geldt ons retourbeleid. Neem even contact met ons op zodat we de praktische regeling kunnen afstemmen.
Moet ik retourkosten betalen?
Bij een fout of schade in de levering nemen wij de kosten uiteraard voor onze rekening. Wil je zelf een wijn ruilen, dan gebeurt dit meestal in de winkel. Indien je kiest voor terugzending met de post zijn de verzendkosten wel voor jouw rekening.
Neem gerust contact met ons op of geen ons een telefoontje. Wij helpen je met veel plezier verder!
contacteer onsWinkelmandje ()